Adresa:

Bulevar Oslobođenja 267. Beograd

Tel:

UKLANJANJE OŽILJAKA HIRUŠKIM PUTEM

Ožiljci na koži koži lica i tela su neminovnost, jer neizbežno nastaju nakon manjih ili većih otvorenih povreda, dubokih opekotina, infekcija kože, preležanih infektivnih bolesti ili posle hirurških intervencija. Različiti ožiljci predstavljaju suštinski važnu sposobnost ljudskog organizma da zaceljuje rane, ali na koži ožiljci narušavaju njen integritet i izgled. Veoma je važno naglastiti da se- izgled ožiljka može poboljšati, da mu se može smanjiti veličina i korigovati boja tako da bude neupadljiv i jedva primetan, ali da se ne može potpuno ukloniti, odnosno, da se tkivo ožiljka ne može izlečiti tako da ima izgled i strukturu zdrave normalne – intaktne kože. Hirurško lečenje estetki neprihvatljivih ožiljaka uglavnom razmatra uklanjanje – nepravilnih, hipertrofičnih ili keloidnih ožiljaka, kao i onih koji zaostaju od opekotina ili operacija. Međutim ne postoji operativna tehnika kojom se oni potpuno uklanjaju. Hirurško lečenje kožnih ožiljaka se sastoji u hirurškom uklanjanju ožiljnog tkiva, odnosno isecanje kože sa ožiljkom, a novonastala rana se pažljivo rekonstruiše i ušije -preciznom i detaljno isplaniranom hirurškom tehnikom, sa atraumatskim iglama i koncima koji ne daju reakciju tkiva i sa tkz. intradermalnim šavovima, itd. Kod većih ožiljaka najčešće se primenjuje takozvana Z plastika, te W- plastika ili V-Y, kojom se menja pravac ožiljka i smanjuje tenzija okolnog tkiva(kože, potkože i ostalih zahvaćenih tkiva). Zahvat se izvodi u lokalnoj anesteziji, što znači da se anestezira samo područje na kojem se nalazi ožiljak.